söndag 6 februari 2011

Alla hjärtans dag om en vecka!

Panik! Alla hjärtans dag om en vecka och jag har ingen aning om vad för present jag ska ge till min kära Valentine. Alltså, ingen pojke, men det heter tydligt så: "Valentine". Förmålet för kärleken och den som ska få presenten på alla hjärtans dag. Det är tydligen någon gammal kärlekshistoria i grunden men jag har i ärligheten namn inte läst på sådär jättemucho om alla hjärtans dag. Det enda jag vet är att man mest får dåligt samvete och varje år gnuggar hjärnan röd för att komma fram till en vettig present som inte känns alltför klyschig och krystad.

Just nu lutar det nog att jag köper något från Presentermotfattigdom.se och ger bort gåvobevisat. Det är ju inte fel att skicka present som egentligen är en Get, Åsna, kyckling eller bikupa och som gör gott för en annan människa på andra sidan jorden. Hellre det än blommor och chokladask. Hellre det än en trist liten pamflett av tråkiga presenter utan fantasi. Men jag får se. Det är fortfarande en hel vecka kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar